Een kortdurende, intensieve (1-op-1) begeleiding voor het plannen van en leren voor schoolwerk.
Leerdoelen van deze begeleiding:
1. Aan het eind van deze begeleiding heeft de leerling voldoende handvaten en kennis om schoolwerk (maak-, leer,- en leeswerk) efficiënt te plannen met een adequate planner.
2. Aan het einde van deze begeleiding heeft de leerling een overzicht van de verschillende leerstrategieën voor diverse vakken.
Inhoud van deze begeleiding
1. Een verkennende intake sessie met de tutor (30 min):
2. Twee weken aan een stuk dagelijkse begeleiding met de tutor (30 min per dag)
3. De laatste vrijdag (14e dag) is de eind sessie (30 minuten regulier + 15 min extra om terug te kijken naar het leerproces van de leerling).
Wat verwachten wij van de leerling en de ouders?
1. Wij verwachten een actieve inzet.
2. Wij verwachten dat zowel de leerling als ouders ons een eerlijke terugkoppeling geven tijdens en aan het einde van het proces.